BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)
تولید و عرضه گل و گیاه
BEST (بست)

تولید و عرضه گل و گیاه

موضوعات
انواع بذر گل
فروش گل های شاخه بریده شده
روش نگهداری کاج مطبق
Cocopeat کوکوپیت چیست؟
گل سیکاس
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی
عناصرشیمیایی و اثرات کمبود آنها درگیاهان
زمان تکثیر گیاهان
لوازم و تجهیزات باغبانی
نکاتی چند در مورد نگهداری گل های آپارتمانی
خواص دارویی گل رز
انواع گل رز و روشهاي نگهداري و تكثير آنها
کودهای کامل NPK
ناسا: بهینه‌سازی هوای خانه و محل کار با گیاهان
معرفی باغ Marqueyssac در فرانسه
ساخت گلدان با بطری نوشابه
گلدان های تراریوم مناسب برای جایی که پاسیون ندارند؟
گلدان با لامپهای قدیمی
گیاهان چگونه رشد میکنند؟
روشهای ازدیاد گیاهان
پرورش گل و گیاهان زینتی
روشهای کشت قارچ صدفی
احداث گلخانه و نحوه اخذ مجوز و وام بانکی
ارس خزنده ( جونی پروس صخره ای )
حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی است
روش نگهداری گل ارکیده؟
آبیاری گیاهان آپارتمانی به هنگام سفر؟
چند نکته در مورد گیاهان؟
بهار فصل گل و گلکاری
نحوه تمیز کردن گرد و غبار گلهای آپارتمانی
تصاویری از پارک العین
اطلاعات در مورد گل آنتوریوم
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
بررسی کشت فلفل سبز در گلخانه
شرایط استاندارد در گلخانه و لزوم رعایت آنها
سکوها و بستر کشت در کشت گلخانه ای
روش کاشت انواع گل سرخ
نقش آفتاب دهی خاک در کنترل آفات
تصاویر زیبا از گل
نمای دیوارها با گل؟؟؟؟؟
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای
دیوار سبز فرانسوی
تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد
طریقه نگهداری گل بامبو
آبیاری گیاهان گلخانه ای
پیوند در سبزیجات
ساخت تراریوم
طب سنتی
تقسیم بندی و نام علمی گیاهان زینتی
کاشتن درخت ریشه‌باز و عمل پرالیناژ
رقم شمعدانی حاضر از نوع MAVERICK این شرکت واریته F1 از Pelargonium x hortorum

 

خبرها

Geraniumبذر شمعدانی پاکوتاه پرگل

خوشبختانه در بهار سال ۹۰ شمعدانی‌های هلندی پاکوتاه (در رنگهای مختلف تا ۱۵ رنگ و طرح) در خانه سبز عرضه کردیم و بسیار مورد توجه همشهریان محترم ما قرار گرفت. دوستان و مشتریان محترم ما در شهرهای دیگر هم خواستار این شمعدانی‌ها بودند. و چون ارسال گیاه کامل، سخت است و تقریبا عملی نیست. با [...]

[ادامه مطلب ...]



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:,ساعت 20:10 توسط علی عقلایی |
سه مدل جدید پیاز نرگس هلندی

 با وجودیکه باغبانان زحمتکش ایران عزیز تولیدکننده میزان زیادی گل نرگس هستند (بخصوص در شهرهای جنوبی مانند بهبهان) ولی در زمینه تنوع ارقام نرگس خیلی کم کار شده‌است و اگر هم ارقام دیگری لابلای نرگسهای شیرازی وجود داشته به صورت درهم و غیرمشخص کشت شده‌اند و در وضعیت پیازی قابل جداسازی نبوده‌اند.  اکنون خوشبختانه ما درخانه سبز مفتخریم با سه مدل جدید پیاز نرگس هلندی (با واریته‌های مشخص) در خدمت مشتریان و هموطنان گرامی باشیم.

پیازها کاملا درشت و عالی و سالم هستند (دور کمر ۱۲/۱۴ سانتی‌متر) و محصول

نرگس پرپر دورنگ Double Fashion بهترین شرکتهای تولید کننده هلندی است.



ادامه مطلب

نوشته شده در سه شنبه 4 بهمن 1390برچسب:,ساعت 13:42 توسط علی عقلایی |
تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد

 طبیعت و زیبایی های آن همواره الهام بخش بشر برای خلق آثار بدیع و تلطیف روح و روان او و مأمنی برای فرار از هیاهوی دنیای بیرونی و درونی او بوده و هست، پس زیبا است اگر بتوانیم با شاخه ای گل و یا گلدانی کوچک همواره بخشی از طبیعت را همراه خود داشته باشیم. آغاز سال جدید فرصت خوبی برای این کار است.

 

تأثیر گل و گیاه روی حالت روحی افراد



ادامه مطلب

نوشته شده در شنبه 24 دی 1390برچسب:,ساعت 12:34 توسط علی عقلایی |
تمامی فنون کشت گل

 

تمامی فنون کشت گل در خانه و گلخانه● در خانه گلکاری کنیم:
امروزه در منازل ، آپارتمانها ، رستورانها و موسسات مختلف ، نگهداری گل و گیاه زینتی مورد توجه و خواست مردم است .اغلب در گوشه و کنار سالن ها ، اطاقها ، دفاترکار ، محلی برای نگهداری گلدان . یا گلهای بریده در نظر گرفته میشود . عموما گلهای بریده را در آب قرار می دهند و گلدانهای زینتی را روی میز پذیرایی ، گوشه و کنار سالنها ، اطاقها و راهروها میگذارند و با این تزئینات منظره جالبی به محل کار و زندگی خود میدهند . با وجودی که در نگهداری این گلها دقت زیاد میشود ، معذالک بعد از چند روز یا چند هفته برگ گیاهان زرد شده و گاهی خود گیاه پژمرده میشود و از بین می رود .مطالب و آگاهی های این بخش ، علاقمندان به گیاهان زینتی و گلها را از نکاتی آگاه میسازد که دانستن آن برای سلامتی و شادابی گلهایشان ضرورت دارد . در یک تعریف اجمالی ، فن گلکاری رشته ای از علم باغبانی است که جنبه های عمل آوردن و پرورش گیاهانی را که بنحوی از گل ، شکل عمومی گیاه و یا میوه آنها از نظر زینتی استفاده میشود ، مورد بحث قرار می دهد .برای آشنایی خوانندگان با فن و هنر گلکاری ، مطالب علمی و عمومی را در دو قسمت جداگانه تحت عناوین : گلکاری عمومی و گلکاری خصوصی مورد بحث قرار می دهیم .


ادامه مطلب

نوشته شده در شنبه 24 دی 1390برچسب:,ساعت 12:30 توسط علی عقلایی |
Cycas Seeds بذر سیکاس

 

Cycas Seeds بذر سیکاس (تولید پاییز ۱۳۹۰)

سیکاس گیاه جذابی برای علاقمندان گل و گیاه است و از آنجا که تولید و پرورش آن توسط بذر انجام میشود این فرصت را به ما میدهد که با هزینه اولیه کمی به تلاش برای تولید بوته‌های ارزشمند سیکاس بپردازیم. خوشبختانه امسال نیز همانند سالهای گذشته با بذرهای گرده‌افشانی شده و مرغوب، حاصل زحمات همکاران [...]



ادامه مطلب

نوشته شده در جمعه 16 دی 1390برچسب:بذور و اندامهای تکثیر گیاهی, خبرها, گیاهان خانگی, گیاهان فضای باز,ساعت 9:26 توسط علی عقلایی |
گل
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Mature flower diagram fa label.png
Mature flower diagram fa label.png


گُل یا شکوفه ساختار زایشی در
گیاهان گل‌دار یا نهان‌دانه است. کارکرد زیست‌شناختی گل به هم رسانیدن یاخته‌ی زایشی نر (اسپرم) و یاخته زایشی ماده (تخم) است. این فرآیند با گرده‌افشانی آغاز و پس از لقاح به تشکیل دانه می‌انجامد.

گل را می‌توان جوانه‌ای تصور کرد که برای تولید‌مثل گیاه مادر تغییر شکل یافته‌است. در جریان تبدیل برگ به گل، برگ از نظر شکل و رنگ دستخوش تغییرات فراوانی می‌شود. این برگ‌های تغییرشکل‌یافته را قسمت‌های گل می‌نامند.[۱]

  • کاسبرگ‌ها:مجموعاً کاسهٔ گل گفته می‌شوند. کاسبرگ‌ها دارای ساختمانی تقریباً مشابه برگ‌ها می‌باشند و به‌عنوان پوششی از تبخیر سریع جلوگیری کرده و از قسمت‌های داخلی‌تر گل محافظت می‌کنند. رنگ بیشتر کاسبرگ‌ها سبز است ولی در بعضی قهوه‌ای و فلس‌مانند است و در برخی دیگر ممکن است رنگی باشد. به مجموعهٔ کاسبرگ‌ها و گلبرگ‌ها پریانت یا گلپوش گفته می‌شود.
  • گلبرگ‌ها: مجموعاً جام‌گل گفته می‌شوند. آن‌ها با رنگ‌های جذاب خود حشرات را به غدد شهد که در قاعده یا نزدیک قاعده‌شان وجود دارد، جلب می‌کنند. حشرات باعث حمل گرده می‌شون


ادامه مطلب

نوشته شده در شنبه 10 دی 1390برچسب:,ساعت 13:24 توسط علی عقلایی |
تولید گل میخک

میخک

    گل ميخك گسترش وسيعي در سطح جهان دارد، و استفاده از آن به عهد باستان بر مي گردد. يونانيان و روميان قديم آشنايي كافي با اين گل داشتند و حلقه هاي بافته شده از گل ميخك تاج سر قهرمانان ورزشي را تشكيل مي داد. نام Dianthus توسط تئوفراستوس فيلسوف نام آشناي يوناني در 300 سال قبل از ميلاد با تركيب دو كلمه Dios (به معني خدا) و anthus ( به معني گل) معرفي شده است. سپس لينه نام علمي Dianthus caryophyllus را براي اين گل انتخاب كرد. دالمايس (Dalmais) گلكار فرانسوي اولين ميخك با گل دهي ممتد را در سواحل مديترانه اي ريويرا (Riviera) اصلاح و توليد كرد. شدت نور و ساير شرايط محيطي در اين منطقه براي توليد ميخك ايده آل است. در حال حاضر نيز كشت و توليد ميخك در اين مناطق ادامه دارد. در سال 1938 ويليام سيم (William sim) يك رقم جديدي را معرفي كرد كه بعد از مرگش به احترام وي به همين نام نامگذاري گرديد. برخي از متخصصين ميخك ويليام سيم را بعنوان بهترين رقم معرفي شده تا به امروز مي دانند. واريانتاها و اسپورتهاي جديدي از اين رقم هر ساله در دنيا عرضه مي شود.

     ارقام زياد ديگري هر ساله در دنيا اصلاح مي شوند. دامنه رنگ در گلهاي ميخك وسيع است. تنها گلهاي آبي، سبز و سياه در ميخك بطور طبيعي ديده نشده است. محبوبترين رنگ گلها عبارتند از : قرمز، صورتي و سفيد. ارقامي با گلهاي داراي سايه هاي از رنگ قرمز و صورتي نيز وجود دارند. رنگهاي دلخواه را مي توان با رنگ كردن گلهاي سفيد رنگ ايجاد كرد. عطر خاص گل ميخك و عمر گلداني (Vase life) طولاني، از ديگر ويژگيهاي متمايز اين گل در مقايسه با ساير گلها مي باشد.

     تا دهه 1980 توليد گل بيشتر به كشورهاي مصرف كننده اصلي مثل ايالات متحده، ژاپن و آلمان محدود   مي شد، ولي بتدرج كشت و كار اين گل در كشورهايي كه هزينه توليد در آن پايين تر بود شروع شد.   بطوريكه در حال حاضر عمده ترين كشورهاي توليدكننده ميخك عبارتند از: كلمبيا، فلسطين اشغالي، كنيا و اسپانيا. ميخكهاي توليدي در اين كشورها به سمت كشورها و مناطق شمالي تر حمل مي شوند. بطوريكه قسمت اعظم ميخكهاي مورد نياز بخش هاي شمالي آمريكا وارداتي هستند.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 5 دی 1390برچسب:'گلخانه,'تولید'میخک',ساعت 14:11 توسط علی عقلایی |
تاريخچه ژربرا

بومي آفريقي جنوبي

در مكانهاي سايه و بدور از نور مستقيم آفتاب،

در ارتفاع بين 1100 تا 1700 متر از سطح در يا و عرض جغرافيايي  26 درجه جنوبي يافت مي شود.

                        

خصوصيات مناطق منشا:

زمستانهاي گرم و مرطوب و تابستانهاي باراني با دماي متوسط 16 درجه سانتيگراد(ماگزيمم 21 و مينيمم 12) متوسط بارندگي 650 ميليمتر در سال



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 5 دی 1390برچسب:'گلخانه,'تولید'ژربرا,ساعت 14:3 توسط علی عقلایی |
اشاره ای به گلخانه وتولید محصولات گلخانه ای

 

فهرست موضوعات

1-1- تعریف و تاریخچه گلخانه

1-2- ساختمانهای خدمات

1-3-اهمیت اقتصادی بکارگیری گلخانه ها

1-4- جایگاه گلخانه های موجود کشور

1-5-انواع گلخانه

1-6- طراحی گلخانه با توجه به منطقه واقلیم

1-7- تولید محصولات خارج از فصل

 

1-1-        تعریف و تاریخچه گلخانه ها:

گلخانه  ( Greenhouse) ساختمانی است با پوشش قابل نفوذ نسبت به نور که با کنترل عوامل اقلیمی و نهاده های موثر بر رشد ونمو گیاه امکان تولید مطلوب تولید محصول کشاورزی را فراهم نموده وگیاه را درمقابل خسارات عوامل نامساعد حفظ می کند.



ادامه مطلب

نوشته شده در دو شنبه 5 دی 1390برچسب:'گلخانه,',ساعت 13:55 توسط علی عقلایی |
نظام گلخانه ای تحت الشعاع قانون هدفمندی قرار گرفت


نظام گلخانه ای تحت الشعاع قانون هدفمندی قرار گرفت


هرچند هیات مدیره های سازمان نظام مهندسی و صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی در سالهای اخیر با تغییر ترکیب رو به رو بوده است، اما همچنان تشکلهای شبه دولتی مذکور در سیطره مدیران بازنشسته دولتی قرار دارند.
 

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: سازمان نظام مهندسین کشاورزی کشور متعلق به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی است و باید برای ایجاد فرصتهای اشتغال، سیاستهای اجرایی را در دستور کار خود قرار دهد، نتوانسته به عنوان یک تشکل غیر دولتی وضعیت بخش کشاورزی را ساماندهی کند.

کاظم فرهمند افزود: بسیاری از منتقدین عملکرد سازمان نظام مهندسی معتقدند این سازمان تبدیل به حیات خلوتی برای بازنشستگان دولتی و مدیران دولتی شده است. هرچند به عقیده من طی سالهای اخیر روند بهتری داشته و مجال بیشتری برای پیدایش تفکرات نو به خود گرفته است.



ادامه مطلب

نوشته شده در یک شنبه 4 دی 1390برچسب:,ساعت 21:25 توسط علی عقلایی |

لینک دوستان امکانات
سایت های مد
گیاهان خاص و بذر گل و گیاه و نشاء
گلساران شمال ایرانیان
کاکتوس
گلستان جمال
ورمی کمپوست
پرورش اسب
گیاهان دارویی
تراریوم . بنسای . آب نما
فروشگاه گیاهان گوشتخوار

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گلخانه  و آدرس geerenhouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







src="http://LoxBlog.Com/fs/fallb.js">

.:Copy Right 2012:.

All Right Reserwed For Geeren House